Απεικόνηση διάσχισης Κισσαβου με την βοήθεια του Google Earth

Βιντεο της ορειβατικής διαδρομής από την Σπηλιά μέχρι το καταφύγιο Κάναλος

Σάββατο πρωί, ώρα έξη.
Τεσσερα άτομα "φορτωθήκαμε" σε δύο αμάξια με όλα τα "συμπράγκαλά" μας και ξεκινήσαμε για Κίσσαβο. Στα Τέμπη κανουμε μια μικρή παράκαμψη και κατευθυνόμαστε προς το Στόμιο , όπου και αφήνουμε το ένα αυτοκίνητο΄. Καταφέρνουμε να  στριμωχθούμε και οι τέσσερεις στο Astra και επιστρέφουμε στην αρχική πορεία με στόχο το χωριό Σπηλιά στην Δυτική πλευρά του Κισσάμου.
Αφήνουμε το αυτοκίνητο στην εξοδο του χωριου , διπλα σε βρύση και ξεκινάμε την πορεία στις 9 το πρωί και απο υψόμετρο 780 μέτρων. Τα πρώτα 300 μέτρα ακολουθούμε τον ασφαλτοστρωμένο δρόμο (κατάρα των βουνών) που οδηγεί στο καταφύγιο του Κισσάμου . Μια πινακίδα στην άκρη του δρόμου μας γνωστοποιεί ότι σε 2,5 ώρες θαχουμε φθάσει στο καταφύγιο- δεν διευκρινιζεται  όμως αν ο χρόνος αφορά ορειβάτες με 20κιλα σακίδια- και μας δειχνει το μονοπάτι. Εγκαταλειπουμε με χαρά την άσφαλτο και αφου συναντήσουμε εγκαταλελειμένα παγκάκια, ξύλινες διακοσμητικές πινακίδες και συρματοπλεγματα φθάνουμε σε μικρή εκκλησιά . Χτυπάμε το σήμαντρο και συνεχίζουμε ανάμεσα σε πουρνάρια. Συντομα η βλάστηση ελατώνεται και βγαίνουμε σε ανοικτό πετρώδες ανηφορικό πεδίό.
Δεξιά (Νότια) μας υψώνεται η απότομη βόρεια πλευρά του Κισσαμου , ενω στα αριστερά μας ο επιβλητικό όγκος του χιονισμένου Όλυμπου προκαλεί δέος. Το μονοπάτι συναντάει τον ασφαλτόδρομο τέσσερεις φορές. Στην τρίτη διασταυρωση μονοπατιου και  δρόμου,  υπάρχει κιοσκι με τρεχούμενο νερό. Βρισκόμαστε ήδη στα 1400 μ και συνεχίζουμε στην πλαγιά του υψώματος Τέσσερεις Βρύσες  (1012μ). Φθάνουμε στο καταφύγιο Κάναλος  (από το όνομα της διπλανής κορυφής Κάναλος 1612 μ.) στις 12 και 15.

Βίντεο με το κομμάτι της διαδρομής Καταφύγιο Κάναλος-Πρ. Ηλίας 1977μ- Κάναλος

Στήνουμε τις σκηνές στο περιβάλοντα χώρο του καταφυγίου , και συνεχίζουμε για την κορυφή ακολουθώντας δρομο-μονοπάτι κατευθυνόμαστε νοτιοανατολικά προς κόψη (οπου υπάρχει εγκαταλελειμένο κτίριο του ΟΤΕ) που οδηγει δυτικά προς την κορυφή του Κισσάμου . Φθάνουμε στην κορυφή του Κισσάβου (1977μ) μετά 1 ωρα και 50 λεπτά πορείας και χαζευουμε. Η θέα του χιονισμένου Όλυμπου ειναι καταπληκτική. Επισκεψη στο υπόγειο εκκλησάκι του Προφήτη Ηλία (μας ειπαν ότι γίνονται βαφτίσεις παιδιών εκει, αφου έχουν κατασκευάσει ειδική κολυμβήθρα που χωράει στην τρύπα που υπάρχει για εισοδο στο εκκλησάκι), και στην συνέχεια "αραγμα" στην ηλιολουστη κορυφή να χαζεψουμε τι άλλο … τον Όλυμπο.
Επιστροφή στο καταφύγιο όπου μετά απο οινοποσία την πέφτουμε για ύπνο στις σκηνές οι οποιες λόγω ήλιου χαρίζουν ζεστασιά.
Το απόγευμα μας ξυπνάν οι "ορδες" των φυσιολατρών που καταφθανουν με τα ΙΧ τους. Το δειπνο πλουσιο -μακαρονάδες, λουκάνικα Μιράν, παστουρμάς , τσιπουρο και μπύρες παγωμένες στο χιόνι- και η βραδυά συνεχίζεται στην μία Salewa μεχρι τις 12 το βράδυ.

Το πρωινό της Κυριακής ειναι ηλιόλουστο αλλά ένα παγωμένο αεράκι μας κρατάει στις σκηνές μέχρι τις 9 η ώρα . Ξεκινάμε για Στόμιο ακολουθωντας τον χωματόδρομο που κατευθυνεται βορειοανατολικά και σύντομα το ανοικτό πεδίο αντικαθίσταται απο δάσος οξυας (Οξυές Καραγιάννη). Μικρά καταρακτάκια μας συνοδευουν  στην διαδρομή. Βρίσκουμε  ευκολα το μονοπάτι  που κόβει τις φουρκέτες του χωματόδρομου και ακολουθώντας τα πυκνά σημάδια χάνουμε γρήγορα ύψος. Το μονοπάτι μας οδηγεί σε μικρό καταράκτη με λιμνούλα. Κολατσιο στα γρήγορα και συνεχίζουμε την κατάβαση μεσα σε πανέμορφο δάσος οξυας.
Χωρις να συναντήσουμε πολλές δυσκολίες (ευλογημένο gps) φθάνουμε στο Στόμιο στις 1 και 30. Φορτωνόμαστε στο Polo -πως χωρέσαμε 4 γαιδούρια και τσσσερα σαμάρια στον κουβά ειναι άξιο απορίας- και επιστροφή στο Στόμιο για παραλαβή του 2ου αυτοκινήτου . Κρασοκατανυξη σε ταβέρνα του χωριου και επιστροφή στα πάτρια εδάφη της Σαλονίκης.